Przesyłam Ci, swój uśmiech milutki, by sen Twój był słodziutki, by pięknie Ci się śniło i bajecznie się marzyło.


Róża

Ach ta róża! ach ta róża!Co się w twoje okno wdziera,
Na pokusy mnie wystawia,Sen i spokój mi odbiera…
Wciąż z zazdrością myślę o niej,Choć jej nie śmiem dotknąć ręką,
Bo mnie gniewa, że bezkarnie Patrzy nocą w twe okienko.

Rad bym nieraz rzucić wzrokiem,Błądząc w wieczór po ogrodzie,
Rad bym dojrzeć… ale zawsze Stoi róża na przeszkodzie!
Ona winna! ona winna!Że ciekawość moją drażni,
Bo gdzie sięgać wzrok nie może -Sięga siła wyobraźni.

Odtwarzając piękność twoje,Coraz bardziej tracę głowę,
Zamiast pączków – zawsze widzę Twe usteczka karminowe.
A gdy jeszcze wonne kwiaty Po-osrebrza blask księżyca,
Wtedy, wtedy w każdej róży Widzę tylko twoje lica.

A myśl coraz dalej biegnie -I wypełnia postać cudną,
I odsłania wszystkie wdzięki…Bo fantazję wstrzymać trudno.
Widzę ciebie na wpół senną,Snem rozkoszy rozmarzoną,
Widzę włosów splot jedwabny,Śnieżną falą drżące łono

I te usta, co miłośnie Wpółotwarte – chcą czarować;
I rozważam: co za rozkosz Takie usta pocałować!
Krew się ogniem w żyłach pali,Chcę ten obraz pieścić wiecznie…
Lecz przy róży – pod okienkiem Stać młodemu niebezpiecznie.

Gdybym tylko mógł być pewny,Że cię, piękna, nie oburzę,
Byłbym, byłbym już od dawna Pod twym oknem zdeptał różę.

Adam Asnyk

_________ ⋟♥⋞ _________

yeis2ufr8y1

Niech Cię Noc otuli i pięknem ukołysze niech gwiazdy Cię uniosą w niebiańską ciszę Niech Aniołowie dla Ciebie grają i sny cudowne Tobie zsyłają..pozdrawiam cieplutko 🙂 Dobranoc..

